• Facebook
  • Instagram

Makeup For Mawar Fadzil 22 september 2012

Makeup terkini untuk Mawar
Dan.....paling penting.......dia dengan khusus nye mintak NATURAL  MAKEUP....siap bagi contoh gambar.
So, saya dengan berbesar hati ambil job ni. Lagipun inilah peluang untuk saya mencabar skill makeup saya sendiri. 

Jujur saya cakap, buat makeup/solekan natural bukan mudah seperti disangka. Bagi saya ia jauh lagi susah berbanding solekan 'tebal' atau 'dramatic'....lebih-lebih pula untuk pengantin. bagi saya, kene ada balance. tak boleh terlalu nipis macam nak gi shopping dan tak boleh pulak over macam nak shoot majalah/high fashion.

Masa makeup, dalam hati & kepala ni dok gaduh "weiii tebal skitttt" dan "weiiii mana boleh...dia request nak natural je kan?"......bingung tau tak? hahahaha!!  But it was fun! Jadi makeup artist perlu ada flexibility & versatility. Dan pada masa sama, kene hormat permintaan pengantin. Tapi, sebagai MUA saya juga perlu guide customer in certain aspects and explain why the makeup can not be too thin/too sheer or too natural.

Initially, jujurnya memang rasa agak down sebab asben kata mekap tak naik....tapi pujuk gak hati sebab dah buat habis baik ikut permintaan Mawar. Last, Mawar kata dia SUKA!!!!!! dan kata kawan-kawan dia pun SUKA!!! YIHAAAAA!!!! happy kemain lagi. Alhamdulillah. No words can describe exactly how happy I was.

Link ke blog Mawar tentang makeup saya : http://howimetyourabah.blogspot.com/2012/09/review-makeup.html



Ni pula hasilnye:



Dalam ni nampak ala bronze-y sikit...maybe lighting kot?

Nikah di masjid. Pengapit adalah adik2 Mawar (makeup oleh Dia Ziela)

Mawar & HUbby. Dua2 lawyer hokeh....don't play play y'all! hehe

Untuk Sanding....lawa hokeh baju dia! <3 but="but" nice="nice" simple="simple" td="td">

Gambar dari Mawar


0 comments:

Post a Comment

Contact

Get in touch with me


Address

Shah Alam and Klang, Selangor, Malaysia

Phone number

+6 013 226 1818

Email

zatil.bukhari@gmail.com